понеділок, квітня 26, 2010

UAV #5

Ви ж не подумали що ми вийшли на попередній зупинці, правда? Наша подорож триває. Сьогодні у випуску:
- звіт за зиму
- поповнення в команді
- перелік біжучих досягнень і проблемних місць

Осінь 2009 закінчилась знаково - ми вперше підняли літак в повітря і вперше нащупали що таке "авіаційна відладка". Ще двіччі зимою ми виїжджали на полігон №3 для запусків - одного разу доволі фатально (в результаті падінь перебили силову раму кріплення двигуна, зірвали шасі, вирвали лобову частину ліхтаря). Другого разу - ми виїхали в півметровий сніг і 10 градусний мороз, і після години штовхання півтори-тонного джипа прибули на полігон щоб відразу ж вертатись назад через розряд акумуляторів і відмову двигуна працювати в таких температурах.

Зате зима дала нам два здобутки
1. ми залучити електронщика в команду
щоправда це вдалось з другої спроби. на його плечі ліг весь тягар hardware і firmware... а це інерційна система, система виносу парашюту, система зворотнього звязку між бортовим компютером і сервоприводами
2. випадок звів нас з чемпіоном України по авіамодельному спорту, і тепер п. Сергій тренує нашого пілота, бо як кажуть гуру - в команді повинен бути dedicated pilot

Сам п. Сергій є постаттю дуже колоритною і цікавою. Фанат цієї справи він старається залучати до авіамоделювання людей, але (як писав тут) - в наших палестинах це мученицька праця. Так для прикладу в Мостиськах (бетонна злітна смуга) вурдалаки налаштовувались на частоту моделей і розбивали літаки. Це змусило його перебратись в місця незайманого радіоефіру - за Щирець.
Але ж повниться вкраїнська земля талантами! На цей раз любов до неба проявив селянин, який стійко вірить що літаки кидають вроки на худобу...

Стосовно того де ми є. Отож питання №1 - розробка інерційної системи. Це набір акселерометрів, барометрів, гіроскопів і інфра-червоних датчиків. На словах звести це воєдино - питання декількох хвилин. А от в реальному житті це осцилографи, паяльники, даташіти, переривання і програматори. Минулого тижня ми спалили акселерометр, а цього тріснув колінвал в двигуні. Таким чином маємо пріоритет №2 - новий двигун і №3 - закладку нового планера. Паралельно доводимо до ума-разума автопілот.

inter alia: Задум нового планера просто грандіозний. Машина з розряду "розмір має значення" і можливостями кращих стаєрів :)

Пару фото на закінчення.
Щастя Вам!




Зимовий похід :)













п. Сергій













Квітневі запуски

3 коментарі:

Yuriy P сказав...

Молодці! :)

Andriy Babala сказав...

супер, посадка на відео просто шикарна )

RP сказав...

def looking good! You should paint that sucker though. Paint it like this:
http://theairbrushforum.com/attachments/questions-answers-paint-airbrush-related/1115d1231264262-how-can-i-get-aluminum-color-auto-air-colors-airplane_motorcycle_helmet_left.jpg